Menu
0

Algemene Voorwaarden

Laatste aanpassing: 10/12/2018

INHOUDSOPGAVE
Artikel 1 – Identiteit van de verkoper
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Artikel 3 – Ons aanbod en jouw bestelling
Artikel 4 – Herroepingsrecht
Artikel 5 – De prijs
Artikel 6 – Betaling
Artikel 7 – Conformiteit en garantie
Artikel 8 – Levering en uitvoering
Artikel 9 – Overmacht
Artikel 10 – Intellectuele eigendom
Artikel 11 – Klachtenregeling en geschillen

ARTIKEL 1 IDENTITEIT VAN DE VERKOPER
Wij zijn:
Thee- en streekwinkel de vliertuin
Martelarenstraat 39
3200 Aarschot
E-mailadres: [email protected]
Telefoonnummer: 0479/70 50 69
Ondernemingsnummer: BE0772 244 318

ARTIKEL 2 TOEPASSELIJKHEID & VOORWAARDEN
1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als Webwinkelier aan jou als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).

2. Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.

3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.

4. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.

5. Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je overigens aan om dit altijd te doen.

6. Als naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kan jij als consument altijd de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen.

ARTIKEL 3 ONS AANBOD EN JOUW BESTELLING
1. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.

2. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je alsnog te leveren.

3. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Maestro, Bancontact, KBC-betaalknop. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

4. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: opsturen naar een bepaald adres, afhalen in de winkel. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.

ARTIKEL 4 HERROEPINGSRECHT

4.1 Voeding

Voor de voeding geldt het herroepingsrecht niet en dit om volgende reden(en):
1. Het betreft levering van goederen die een beperkte houdbaarheid hebben
2. Levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om de gezondheid te beschermen* en omwille van hygiëne.


*Een deel van ons assortiment zijn glutenvrije producten en bij reeds geleverde producten kunnen wij niet meer garanderen dat ze niet in contact gekomen zijn met gluten.

4.1 Niet-voeding

Om kopers de kans te geven een product te beoordelen zoals in de winkel heeft de koper het recht om van zijn aankoop af te zien binnen de 14 dagen, zonder boete en zonder opgave van motief. Je mag het product in dat geval wel slechts behandelen en uitpakken in de mate die nodig is om het product te inspecteren.

De producten dienen onbeschadigd teruggestuurd te worden naar volgend adres: De vliertuin, Donkstraat 22, 2230 Ramsel. U dient ons binnen de 14 dagen na ontvangst van de bestelling schriftelijk via post of e-mail op de hoogte te brengen van deze beslissing en vervolgens de producten, binnen de 14 dagen, retourneren.

U ontvangt na aanmelding van retour binnen de 14 dagen een terugbetaling. De terugbetaling zal wel pas uitgevoerd worden als wij de producten in goede staat hebben ontvangen. Deze terugbetaling is, in het geval dat de volledige bestelling werd teruggestuurd, ook inclusief de leveringskosten. De terugbetaling zal gebeuren met hetzelfde betaalmiddel als waar oorspronkelijk mee werd betaald.

De kosten voor het terugzenden van de producten zijn ten laste van de koper.

Voor verdere vragen neem contact op met ons via mail: [email protected]

ARTIKEL 5 DE PRIJS
1. Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten (wel exclusief verzendingskosten). Je komt dus nooit voor verrassingen te staan. We kunnen wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de verzendkosten aan te rekenen. In dat geval melden we dat altijd voordat je je aankoop definitief plaatst.

ARTIKEL 6 BETALING
1. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden.

2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.

ARTIKEL 7 CONFORMITEIT EN GARANTIE
1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je bestelling bestaande wetten.

ARTIKEL 8 LEVERING EN UITVOERING
1.

Thee- en streekwinkel De vliertuin levert enkel in België. De producten worden door PostNL of Bpost geleverd op het door jou gekozen leveringsadres of postpunt naar keuze van maandag tot vrijdag, niet in het weekend en op feestdagen.

We verzenden de producten zo snel mogelijk na ontvangst van uw betaling. We zijn niet aansprakelijk in geval van vertragingen door de bezorger. De op de website aangegeven leveringstermijn is een indicatie en geldt niet als bindende termijn. Wij proberen steeds te zorgen voor een snelle en vlotte levering en doen onze uiterste best de levertermijnen te respecteren.

Bij ontvangst van de betaling beginnen we onmiddellijk met de verwerking van je bestelling. Indien de datum van een levering zou wijzigen, bijvoorbeeld door onvoldoende stock, laten we dit tijdig weten via mail. Op dat moment zullen we een nieuwe leveringsdatum voorstellen.

Wij leveren gratis aan huis in groot Aarschot, Begijnendijk, Booischot, Herselt, Houtvenne, Hulshout, Ramsel en Westmeerbeek. 
Wij beperken wij de verzendingskosten tot € 3,75. De overige kosten nemen wij voor onze rekening. Kant-en-klare geschenkmanden kunnen wij helaas niet verzenden. Deze kun je afhalen in onze streekwinkel of aan huis laten leveren in Aarschot en omliggende gemeentes. Onze gezellige geschenkdozen kunnen wij wel gevuld verzenden. Deze vullen we enkel met niet-breekbare producten zoals thee, koffie, koekjes en chocolade.

De verzending is de verantwoordelijkheid van de koper. Door het aanvaarden van het pakket ga je ermee akkoord dat het pakket in goede staat is aangekomen. Als het pakket beschadigingen vertoont, moet je het weigeren en terugsturen.

We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

Als de bestelling binnen de 30 dagen niet werd geleverd, ontvang je een terugbetaling van de bestelling binnen de 10 dagen.

ARTIKEL 9 OVERMACHT
1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.

2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...

ARTIKEL 10 INTELLECTUELE EIGENDOM
1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

ARTIKEL 11 KLACHTENREGELING EN GESCHILLEN
1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via [email protected] of via 0479/70 50 69. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

2. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.

ARTIKEL 12 PRIVACY

We zijn er ons van bewust dat je vertrouwen stelt in ons. We zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om je privacy te beschermen. Op deze pagina laten we je weten welke gegevens we verzamelen als je onze website gebruikt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we je gebruikservaring hiermee verbeteren. Zo weet je precies hoe wij werken.

Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van De vliertuin. Wees je ervan bewust dat wij niet verantwoordelijk zijn voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geef je akkoord te gaan met het privacybeleid.
De vliertuin respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.

12.1 Ons gebruik van verzamelde gegevens:

12.1.1 Gebruik van onze diensten

Wanneer je je aanmeldt voor een van onze diensten vragen we je om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van De vliertuin of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

De persoonlijke gegevens van de klanten worden verwerkt door De vliertuin (BE0772 244 318) en worden enkel gebruikt om een bestelling via de webshop te verwerken, een vraag/dienst correct te beantwoorden/uit te voeren of een afspraak in te plannen.

Bestelling via de webshop

Welke gegevens vragen wij van onze klanten om een bestelling via de webshop tot een goed einde te brengen:

Naam, voornaam, adres, gsm-nummer, e-mailadres, IP-adres en verzendadres (indien verschillend van thuisadres).

Deze gegevens worden door de klant zelf verstrekt en worden gebruikt om de bestelling te verwerken. Enkel het personeel van De vliertuin en in geval van verzending ook de koerierdienst hebben inzage in deze gegevens.

Persoonlijk account

Op de website/ webshop is het ook mogelijk om een persoonlijk account aan te maken. Op die manier kan je zelf je persoonlijke gegevens aanvullen/aanpassen/verwijderen. Wij vragen hiervoor naam/voornaam/adres(sen) en een mailadres. Deze gegevens zijn nodig om de bestelling te verwerken en te verzenden. In het account kun je ook een overzicht vinden van eerder geplaatste bestellingen.

Nieuwsbrieven 

Wij sturen mailings naar onze klanten om jullie op de hoogte te brengen van nieuwe producten, interessante acties en evenementen. De mailadressen en eventueel naam/voornaam worden verzameld in de winkel of via mail nadat de klant ons expliciet de mondelinge/schriftelijke toestemming gaf om zijn/haar mailadres toe te voegen aan ons mailbestand.

Afmelden kan op elk moment: onderaan iedere mailing vind je de mogelijkheid om je af te melden.

Wil je graag door ons uit ons mailbestand geschrapt worden, laat dit dan gerust weten via [email protected]

Mail

Wanneer je e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk je vragen te verwerken en je verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van De vliertuin of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

Sociale media 

Wij zijn actief op sociale media, met name Facebook. Ook via deze weg kunnen jullie ons steeds bereiken met eventuele vragen/opmerkingen. Hiervoor bewaren we je bericht en accountnaam om het bericht te kunnen beantwoorden.

 
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €95,00 en de verzending is gratis